In lumea tot mai dinamica in care traim este din ce in ce mai greu sa gasim resursele necesare pentru a lua cele mai intelepte alegeri in ceea ce priveste hrana zilnica. Si printre atatea optiuni, reguli, sfaturi, diete, devine din ce in ce mai greu sa raspunzi la intrebarea: ce-nseamna alimentatia echilibrata? Sa mananci corect in fiecare zi, sa faci sport sau sa mananci sanatos?

Cert este ca exista o combinatie intre toate acestea..

Cel mai important lucru este sa iti construiesti un program personalizat de mese care sa-ti asigure o nutritie sanatoasa si adecvata organismului tau. In felul acesta iti atingi obiectivele nutritionale cu ajutorul unor alimente sanatoase, adaugi varietate meselor tale, reduci timp si resurse, iar stresul va fi semnificativ redus.

Un truc care iti va fi de mare ajutor este sa ții un jurnal in care sa iti notezi obiectivele setate, dorințele, sperantele si reusitele tale.

Specialistii ne asigura ca nutritia optima este aceea prin care ii oferim organismului toti nutrientii de care acesta are nevoie. Secretul pentru starea noastra de bine este echilibrul și disciplina. Daca vrei sa faci o schimbare in alimentatia ta, cu beneficii semnificative pe termen lung, invata sa-ti construiesti un program personalizat de mese.

Nu, o nutritive optima nu inseamna dieta. Inseamna disciplina.

Haideti sa bifam cele trei grupe mari de nutrienti incluzandu-le in alimentatie, in mod echilibrat. Pentru sustinerea metabolismului si a functiilor organismului avem nevoie de cele trei categorii de substante organice, in cantitati suficiente: proteine denumite si aminoacizi, grasimi sau lipide, carbohidrati sau glucide. Energia (caloriile) din mancare provine din aceste trei categorii de nutrienti. Organismul nostru are nevoie si de vitamine si minerale, vitale dar nefurnizoare de calorii.

1. Micul dejun

Cea mai importanta masa a zilei este cea care furnizeaza substantele nutritive si lichidele esentiale, in acel interval in care organismul are nevoie de ele. Daca vei manca in mod regulat un mic dejun echilibrat, vei avea un control mai bun asupra apetitului si vei putea sa iti mentii mai usor greutatea. Micul dejun echilibrat creste capacitatea de concentrare, ceea ce iti va imbunatati nivelul performantelor zilnice.

 2. Somn

Daca iti doresti o alimentatia echilibrata, ia in calcul și orele de somn. Somnul influenteaza bunastarea noastra emotionala, functia cognitiva, performanta zilnica, precum si sanatatea fizica.

3. Sport

O alimentatie sanatoasa include fara doar si poate si o educatie sportiva. Bazele unui stil de viata echilibrat se formeaza prin sport.

Asadar, tu ce parere ai despre nutritie?