Pe timp de vară, căldura poate fi moleșitoare și cu siguranță are și efecte negative în ceea ce privește pofta de mâncare sau odihna. Alimentația trebuie adaptată în fiecare sezon în functie de temperatura și produsele care se găsesc pe piață. Legumele și fructele de sezon pot fi cea mai bună variantă.

Bogate din punct de vedere nutrițional sunt cireșele și vișinele, fructele de pădure, caisele și piersicile, iar în ceea ce privește legumele, valoroase sunt vinetele, porumbul, roșiile sau salata. Este important ca alimentatia să fie una variata alcatuită din produse ușor digerabile cum sunt fructele și legumele, surse esentiale de vitamine, minerale, antioxidanți sau proteine.

Este important ca alimentatia să fie una variata alcatuită din produse usor digerabile cum sunt fructele și legumele, surse esențiale de vitamine, minerale, antioxidanți sau proteine.

Micul dejun

Micul dejun este poate cea mai importantă masă a zilei pentru ca hrăneste organismul cu nutrientii necesari funcționarii optime, în plus confera un boost de energie pentru prima parte a zilei. Nu exista reguli generale în ceea ce priveste meniul de la micul dejun. În orice caz, se recomand alimentele sărace în grăsimi și introducerea legumelor și fructelor proaspete in meniu. O opțiune consistentă pentru micul dejun poate fi omleta, pregatită fără ulei și servită alături de legume la grătar. 

Prânzul și cina

Pentru ca temperaturile sunt ridicate, nu e de mirare că ne putem confrunta cu lipsa poftei de mâncare. Chiar daca apetitul este scăzut, trebuie să mâncăm, însă putem alege preparate ușoare. La masa de prânz se recomandă consumul de salate sau supe, fără dressing-uri grele. Pot fi incluse și bucătele mici de carne slabă, de exemplu de vită sau pasăre. E important de reținut faptul că deși este bine să consumăm cât mai multe legume, nu trebuie să renunțăm la carne deoarece proteinele acestora nu pot fi înlocuite prin consumul niciunui alt aliment.

O vară sănătoasă!