Veganismul este un tip de dieta vegetariana care exclude in totalitate carnea, ouale, lactatele sau orice alt produs de origine animala. Cu toate acestea, veganismul nu se opreste doar la alimentatie. In acest articol iti prezentam detaliat ce inseamna sa fii vegan.

Un stil de viata vegan prezintă cel putin trei beneficii, si anume:

  1. Sa fii vegan inseamna sa ai parte de o dieta bogata in fructe si legume, incurajată de catre toti nutritionistii datorita efectelor benefice pe care produsele naturale le au asupra organismului.
  2. Un stil de viata vegan, respinge orice produs de origine animala, de la alimentatie pana la imbracaminte, incaltaminte si produse cosmetic.
  3. Veganismul are efecte pozitive si asupra mediului inconjurator. Veganii, prin stilul lor de viata, contribuie la diminuarea efectelor negative pe care activitatile omului le au asupra planetei.

Ce mananca veganii?

Sa fii vegan inseamna mai mult si este o forma mai restrictiva a ceea ce inseamna sa fii vegetarian, intrucat se exclud carnea, pestele, fructele de mare, lactatele si toate celelalte produse cu ingrediente provenite de la animale, de exemplu, gelatina, dar exista o varietate de mancaruri sanatoase bazate pe fructe, legume, plante si seminte care stau la dispozitia celor care se regasesc in acest concept.

Ce diferente exista intre vegetarianism si veganism?

Un vegetarian nu consuma carne, in timp ce un vegan nu mananca absolut nimic de la un animal - nici lapte sau oua si nici macar gelatina, care este facuta din oase si tesuturi de animale.

De asemenea, unii vegani evita orice produs cu origini animale, precum hainele din piele, blana, lana sau matase ori unele sapunuri si lumanari facute cu grasimi de la animale. Insa, veganismul nu trebuie confundat cu dieta care presupune ca alimentele sa nu fie preparate termic decat foarte putin

La ce ar trebui să fii atent dacă vrei să devii vegan?

Daca doar ai grija sa excluzi carnea din alimentatie vei fi privat de proteine si te vei simti epuizat. De aceea, este important sa consumi mai multe legume care contin proteine, cum ar fi fasolea sau soia.

De asemenea, pentru a nu avea deficiente de vitamina D si calciu - care ar putea rezulta in urma renuntarii la lactate - , consuma mai multe alimente fortifiate cu acesti nutrienti si mananca mai multe migdale.

In plus, organismul unui vegan ar putea sa nu primeasca suficienta vitamina B12, care se gaseste in peste, carne, lactate si este aproape inexistenta in legume. De aceea, in acest sens sunt indicate cerealele fortifiate cu B12. Totodata, ai grija sa consumi mai multe nuci si seminte de in pentru e beneficia de acizi grasi omega-3.

Hai noroc! :)