De ani întregi tot auzim că trebuie să eliminăm complet carbohidraţii din dietă. Este adevărat, carbohidraţii îngraşă, însă nu toţi favorizează depunerile de grăsime.

Carbohidraţii, flagelul celor care ţin diete fără a fi informaţi, sunt principalii furnizori de energie ai organismului. În timpul digestiei, amidonul şi zaharurile, principalele tipuri de carbohidraţi, sunt descompuşi în glucoză, cunoscută mai bine sub numele de zahăr în sânge. Acest zahăr din sânge oferă energia esenţială pentru creier şi sistemul nervos central.

Avem nevoie de carbohidraţi în dieta zilnică, astfel încât proteinele, vitale pentru construirea ţesuturilor, să nu fie irosite petnru energie, atunci când ar putea fi necesare petnru reparaţii. Dacă mănânci prea mulţi carbohidraţi, mai mult decât poate fi transformat în glucoză sau glicogen (care este stocat în muşchi şi ficat), rezultatul, după cum ştim cu toţii prea bine, este grăsimea. În cazul în care organismul are nevoie de mai mult combustibil, grăsimea este convertită iar în glucoză şi corpul pierde din greutate.

Nu consuma prea puţini carbohidraţi. Sunt la fel de importanţi pentru o sănătate bună ca alte substanţe nutritive şi, gram cu gram, au acelaşi număr de calorii, 4, ca şi proteinele. Deşi nu există un standard oficial, un minimum de 50 de grame de carbohidraţi zilnic este recomandat pentru a se evita cetoza, o afecţiune legată de acidul din sânge, care se poate produce când grăsimea proprie este utilizată în principal pentru energie. 

Tu ce carbohidrați mănânci azi?